Bakan Fidan, Ottava'da Kanada Dışişleri Bakanı Anand ile bir araya geldi

ANKARA, (DHA)- DIŞİŞLERİ Bakanı Hakan Fidan, Kanada Dışişleri Bakanı Anita Anand ile bir araya geldi.
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Kanada ziyareti kapsamında bugün Ottava'da Kanada Dışişleri Bakanı Anita Anand ile bir görüşme gerçekleştirdi. Daha sonra heyetlerarası görüşmeye geçildi. Bakan Fidan, sanal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımla Kanada ziyaretini değerlendirdi. Bakan Fidan, “Kanada’ya yaptığımız ilk ikili resmi ziyaret kapsamında Ottava ve Toronto’da iki gün boyunca son derece verimli temas ve görüşmeler gerçekleştirdik. Kıymetli mevkidaşım, Kanada Dışişleri Bakanı Anita Anand’a ziyaretimiz boyunca gösterdiği sıcak misafirperverlik için içtenlikle teşekkür ediyorum. Görüşmelerimiz, ülkelerimiz arasındaki ilişkilerin; Sayın Cumhurbaşkanımız ile Kanada Başbakanı Carney’nin ortaya koyduğu hedef doğrultusunda, giderek daha güçlü bir ortaklığa doğru ilerlediğini bir kez daha gösterdi. Ticaret, yatırım, ulaştırma ve savunma sanayii başta olmak üzere pek çok alanda somut projeler yürütüyoruz. Ziyaretimiz vesilesiyle, devam eden çalışmalarımızı kapsamlı şekilde değerlendirdik" ifadelerini kullandı.
Kanada ile üst düzey temasların süreceğini vurgulayan Bakan Fidan, şunları kaydetti:
"Türkiye-Kanada Serbest Ticaret Anlaşması’nın en kısa sürede imzalanması için yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Sivil nükleer enerji de iş birliğimizi geliştirebileceğimiz önemli başlıklardan biri olarak öne çıkıyor. Bu alanda teknik veri, bilgi ve deneyim paylaşımını önemsiyoruz. Nitekim, mevkidaşımla beraber, Toronto yakınlarındaki Darlington Nükleer Santrali’nde incelemelerde bulunarak nükleer enerji alanındaki iş birliğimizi kuvvetlendirmek için atılabilecek adımlar hakkında görüş alışverişi yaptık. Toronto programımız kapsamında Kanada’daki iş insanlarımızla da bir araya geldik. Uluslararası Demokratlar Birliği’nin ev sahipliğinde Türk ve Müslüman toplumlarının temsilcileriyle buluştuk. Türkiye adına yürüttükleri yapıcı iş birliği ve iki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine yönelik samimi gayretleri dolayısıyla vatandaşlarımıza teşekkür ediyorum. Müttefikimiz Kanada’yla ilişkilerimize önümüzdeki dönemde stratejik bir perspektif kazandırma hedefimiz doğrultusunda üst düzey temaslarımızı sürdürecek ve iş birliğimizi her alanda daha da geliştirmek için çalışmaya devam edeceğiz." (DHA)
FOTOĞRAFLI
Trump: Çaresizlikten masaya oturmadık, İran oturdu
Aracının sileceği arızalandı, sileceği düzeltmek için durdu, saniyeler sonra heyelan oldu
Trump: İran asla nükleer silah sahibi olmayacağına dair anlaşmaya vardı
TÜİK: Tarım ürünleri üretici fiyatları mayısta arttı
TÜİK: Nisan ayında toplam ciro yıllık yüzde 35,2 arttı
İran Dışişleri Bakanı Arakçi, Suudi Arabistanlı mevkidaşı Bin Ferhan ile telefonda görüştü
Munzur Vadisi’nde piknik masasına gelen ayı kamerada
AB: Anlaşma hızla ve eksiksiz şekilde uygulanmalı
MSÜ Rektörü Prof. Dr. Afyoncu: Yeniçeri Ocağı doğrusuyla, yanlışıyla fazlasıyla ele alınacak
Benzer Haberler
